Afişări de pagină

Sistem


miercuri, 21 februarie 2018

Pilda machedonului



Înainte de a muri, Alexandru cel Mare și-a chemat generalii și și-a spus ultimele trei dorințe.
1] Sicriul să fie dus pe umerii celor mai buni medici ai vremii.
2] Comorile dobândite [argint, aur, pietre preţioase] să fie risipite pe tot drumul până la mormânt.
3] Mâinile mele să atarne în afara sicriului, ca să poată fi vazute de toți.


Unul dintre generalii săi, surprins de aceste dorinţele neobişnuite l-a întrebat pe Alexandru care sunt motivele acestor dorințe.

Alexandru a explicat:

1] Vreau ca medicii cei mai eminenţi ai vremii să-mi ducă sicriul, ca în felul acesta să arate tuturor cât de neputincioși sunt în fața morții.
2] Vreau ca pământul să fie acoperit de comorile mele, pentru ca toată lumea să poată vedea că toate comorile, pe care le câștigăm aici pe pământ, aici rămân.
3] Vreau ca mâinile mele să atârne în aer goale, pentru a permite oamenilor să vadă că vom pleca cu mâinile goale așa cum am venit, atunci când se termina tezaurul cel mai de preț - Timpul.

Timpul este viața noastră. Cel mai bun cadou pe care îl poți d
ărui cuiva este timpul tău!