Afişări de pagină

Sistem

sâmbătă, 22 iulie 2017

Cum să ne protejăm ficatul

Principalele cauze care duc la îmbolnăvirea ficatului sunt:
- lipsa somnului de noapte (culcați-vă cu 1-2 ore înainte de miezul nopții);
- prea multă mâncare la o singură masă (dacă din motive obiective ați sărit peste o masă, nu mâncați de două ori mai mult la următoarea);
- consumul de prăjeli, conservanți și îndulcitori artificiali;
- alimentele procesate din supermarketuri;
- abuzul de alcool sau de medicamente;
- suferințele emoționale, stresul prelungit sau oboseala cronică.
Dacă ați identificat cauzele disfuncției ficatului dumneavoastră, transformați-vă imediat stilul de viață și obiceiurile alimentare nesănătoase și apelați la remediile naturale. Și în acest caz, mama natură ne-a pus la dispoziție o serie de leacuri excelente. Iată câteva dintre ele:
Păpădia se găsește la discreție în țara noastră și este unul dintre cele mai eficiente leacuri pentru bolile de ficat. Faceți-vă un ceai din frunze de păpădie de două ori pe zi, timp de 2 săptămâni, și beți-l cu o jumătate de oră înainte de masă. Pentru rezultate și mai bune, folosiți și rădăcina de păpădie, uscată și transformată în pulbere – o linguriță pe zi, amestecată în apă, suc de fructe sau de legume. Puteți face o cură cu păpădie chiar și preventiv. Ficatul dumneavoastră vă va mulțumi.
Silimarina este un amestec de plante creat cu scopul detoxifierii ficatului sau vindecării unor afecţiuni hepatice, biliare şi renale. O parte importantă a acestui amestec o constituie semințele de armurariu sau ciulinul laptelui, care sunt recunoscute drept unul dintre cele mai eficiente remedii naturale contra afecţiunilor ficatului: hepatită, ciroză, dischinezie sau litiază biliară, intoxicări accidentale cu metale grele, alcoolism etc. Se găsește la orice Plafar. Folosiți-o cu încredere, conform indicațiilor de pe ambalaj.
Agrișele, pe lângă faptul că sunt o sursă foarte valoroasă de vitamina C, potasiu, magneziu, calciu și fosfor, sunt renumite și pentru faptul că protejează ficatul, menținându-l sănătos. Dacă locuiți la oraș, le puteți procura de la Plafar, sub formă deshidratată (provin din India). Înmuiați 5-6 agrișe pe zi și adăugați-le într-o salată. Agrișele au capacitatea de a normaliza funcționarea ficatului, acționând asupra enzimelor sale specifice.
Turmericul, sau mai bine zis curcumina, ingredientul său activ, este binecunoscut pentru proprietățile sale antioxidante și antiseptice. Sub formă de pudră, provine din India și se găsește la orice magazin naturist și chiar la supermarket. Este sută la sută bio și are nenumărate beneficii pentru sănătate, fiind considerat în același timp și cel mai puternic antioxidant natural. Folosindu-l des pe post de condiment, veți scăpa de artrită, osteoporoză sau hepatită și vă veți menține ficatul într-o formă excelentă. Pentru o cură preventivă de două săptămâni, adăugați o jumătate de linguriță de pulbere de turmeric și una de miere într-un ceai călduț. Face minuni.
Oțetul de mere este un remediu eficient, care în mod sigur vă va ajuta să eliminați toxinele din ficat. Luat cu o jumătate de oră înainte de masă, va menține și un nivel sănătos al grăsimii corporale. Cum procedăm? Punem o lingură de oțet de mere într-un pahar cu apă, adăugăm o linguriță de miere (sau alt îndulcitor natural – sirop de arțar, agave, stevia etc.) și amestecăm. Bem această licoare de trei ori pe zi, între mese, și putem fi siguri că ficatul nostru se va simți ușurat.
Ceaiul verde a fost descoperit de chinezi acum 4.000 de ani. De atunci încoace a rămas cel mai utilizat ceai din lume. Și nu ca urmare a vreunei reclame ingenioase, ci grație proprietăților lui vindecătoare: previne apariția infecțiilor respiratorii și digestive, este un puternic detoxifiant, favorizează arderea caloriilor, energizează organismul și-i crește imunitatea, menține ritmul cardiac constant și asigură o bună funcționare a rinichilor și a ficatului. Beți în fiecare zi un ceai verde (dar nu seara, deoarece conține și cofeină) și ficatul dumneavoastră va fi curățat de toxine. O cură trebuie să dureze maximum două săptămâni, și se poate relua după 2 luni de pauză.
Alimentele sănătoase sunt remedii extraordinare împotriva bolilor ficatului. Cele care conţin fibre, precum nucile, fructele (îndeosebi merele), legumele verzi sau cruciferele (varza, conopida, broccoli) sunt preferatele lui. Ficatul mai are nevoie și de proteine de calitate pentru a funcţiona la standarde normale. Cele mai bune surse sunt leguminoasele – fasole, năut, linte, soia. Cu cât alimentele suferă mai multe transformări prin prelucrare termică şi amestecuri, cu atât mai mare este riscul unor reacţii chimice nocive pentru ficat. De aceea, pentru sănătatea întregului organism şi mai ales a ficatului, este bine să consumați alimente cât mai puţin gătite sau procesate.
Alimentele nocive pentru ficat. Feriți-vă de alimentele care conţin făină albă, grăsimi saturate şi zahăr rafinat (pastele făinoase din făină albă, produsele de patiserie, prăjiturile). Băuturile dulci, carbogazoase, conţin foarte mult fosfor, care face sângele acid, adăugând o povară în plus. Evitați-le. Mâncați fructele întregi. Grăsimile hidrogenate (margarina) și uleiurile rafinate sunt total contraindicate pentru ficat. Un viciu care distruge încet-încet ficatul este fumatul, un altul este alcoolul, iar alimentele de tip fast-food sau cipsurile sunt o adevărată otravă, atât pentru ficat, cât și pentru restul organismului. Țineți seama de toate aceste pericole care vă amenință prețiosul ficat și vă veți putea bucura de viață într-o sănătate deplină.
Activitatea fizică. În sfârșit dar nu în ultimul rând, orice activitate fizică (chiar și una ușoară, cum ar fi mersul pe jos) va reduce nivelul toxinelor din organism, ușurând munca ficatului dumneavoastră.
Sursa: aici.